Thursday, April 23, 2009

Vi har haft en praktikant!

Tjena!

Den här veckan har jag praoat här på leStudio, det har varit kul trots en hel del jazzmusik från Daniel... Min första uppgift var att fotografera "ljuset", jag skulle gå ut på stan och ta några bilder helt enkelt, sedan skulle jag motivera varför jag hade valt just dem, efter det retuscherade jag dem i photoshop.
Andra dagen fick jag i uppdrag att gå ner till Linas syster, Anna, som jobbar på pyssloteket. Jag fick två påsar fulla med grejer som hon ville ha fotade till pysslotekets nya webbshop. Efter någon timmes fotande var jag äntligen klar!
Dag nummer tre gick åt att retuschera bilderna från pyssloteket, jag han klart alla bilder och det var riktigt kul men jag blev väldigt trött av att sitta på en stol framför datan hela dagen...
Torsdag, sista praodagen idag. Idag har jag inte gjort så mycket, hållt på med photoshop ganska mycket. På eftermiddagen hjälpte jag Lina att rigga upp inför en plåtning, sen när vi var klara med det blev jag fotad av henne, bilden ser du här nedanför... Tråkigt att praotiden nu är slut men jag har i alla fall haft det kul och jag är glad för att Lina tog in mig som prao.

Freddie Behrendtz

1 comment:

anna said...

Tusen tack för de fina bilderna! De var toppen! Vad duktig du är! :)